 |
Forum na temat przemocy w rodzinie Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" IPZ PTP www.niebieskalinia.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maras Moderator - Współpracownik NL konsultant ds. prawa i procedur

Dołączył: 28 Maj 2006 Posty: 3871 Skąd: Gdynia/Warszawa
|
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 11:47 Temat postu: GDAŃSK Filmy i Warsztaty na 16 dni akcji Przeciwko Przemocy |
|
|
W ramach obchodów 16 dni Akcji Przeciwko Przemocy ze Względu na Płeć Koło Naukowe Gender Studies UG, Stowarzyszenie Arteria oraz grupa trójmiejska Amnesty International organizują pokaz filmów oraz warsztaty.
Warsztaty antyprzemocowe dla studentów i studentek UG odbędą się 9.12. Poprowadzi je trenerka edukacji o prawach człowieka Amnesty International. Zgłoszenia przyjmujemy pod adresem: zapisy16dni@wp.pl.
Ponadto dla aktywnie działających w trójmiejskich klasach i szkołach licealistów i licealistek warsztaty zaplanowano na 7 grudnia.
Filmy Maska twardziela. Przemoc, media i kryzys męskości oraz Delikatnie nas zabijają 3. Obrazy kobiet w reklamach będzie można obejrzeć 2 grudnia o godzinie 17.30 w audytorium S211 na Wydziale Nauk Społecznych UG (ul. Bażyńskiego 4). Projekcję poprzedzi prezentacja Moniki Kowalczyk (Amnesty International) Przemoc wobec kobiet w kontekście praw człowieka (o godz. 17).
Krótkie wprowadzenie do filmów przedstawią: Beata Laskowska z Centrum Interwencji Kryzysowej w Gdyni oraz dr Sebastian Jakub Konefał, filmoznawca z UG.
Matronat nad wydarzeniami objęły: Fundacja Autonomia, Biuro Gdańsk Europejska Stolica Kultury 2016 oraz portal MMTrójmiasto.
Delikatnie nas zabijają 3. Obrazy kobiet w reklamach (Killing Us Softly 3. Advertising´s Image of Women)
Pionierska praca Jean Kilbourne pomogła rozwinąć i spopularyzować studia nad wizerunkiem płci w reklamie. Jej oba nagrodzone filmy – Killing Us Softly (1979) i Still Killing Us Softly (1987) miały i nadal mają wpływ na miliony studentów i studentek, uczniów i uczennic z całego świata. Kilbourne pokazuje czy i jak, zmienił się obraz kobiet w reklamie w latach 80. i 90.
Ponad 160 reklam prasowych i telewizyjnych służy Kilbourne do krytycznej analizy wizerunku kobiet i poruszenia takich tematów jak uprzedmiotowienie , fragmentaryzacja, seksualizacja, pornografia czy przemoc. Autorka zachęca do spojrzenia na znane obrazy w nowy, bardziej poruszający i mobilizujący do działania sposób.
Maska twardziela. Przemoc media i Kryzys męskości (Tough Guise. Violence, Media and the Crisis in Masculinity)
Maska twardziela jest pierwszym filmem edukacyjnym skierowanym do uczniów/uczennic oraz studentów/studentek, mającym na celu systematyczną analizę związków między popkulturową symboliką, a pojęciem męskiej tożsamości w USA u progu XXI wieku.
W tej nowatorskiej, wszechstronnej analizie Jackson Katz ukazuje, że powszechność przemocy w społeczeństwie amerykańskim, wliczając strzelaniny w szkołach w Littleton (stan Kolorado), Jonesboro (stan Arkansas) i wielu innych, należy postrzegać jako część trwającego kryzysu męskości.
Film jest bogato ilustrowany przykładami z kultury popularnej od programów typu talk show po imprezy sportowe, od Buntownika z wyboru po Chłopaków z sąsiedztwa, od muzyki country po hip-hop.
Źródło: www.feminoteka.pl _________________ -----------------------------------------------------
G. E. d/s P.P.R |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|